Водоспад на річці Кам'янка. Туристичні треки, популярні пішохідні маршрути Карпат. Львівська область, Сколівський район.
Пішохідні маршрути Карпат. До водоспаду на річці Кам'янка і на гору Ключ

Вихідний пункт - відгалуження дороги до села Кам'янка, 5 км вище Верхнього Синевідська. Відразу за відгалуженням дорога перетинає залізницю Стрий-Лавочне, мостом переходить ріку Опір і входить в долину річки Кам'янка. Йдемо дорогою, спершу лівим боком річки.

Пройшовши 2 км, переходимо на правий бік. Після ще 2 км на річці справа пам'ятка природи — гарний водоспад. До підніжжя водоспаду веде стежинка вниз.

Гора Ключ (927 м) - найвища вершина хребта, який замикає долину Кам'янки від півночі. Нас буде цікавити не так сама вершина (залісена і тому не дозволяє бачити навколишній краєвид), як могила Українських січових стрільців, які загинули тут у боях першої світової війни в 1915 р. Могила знаходиться на хребті безпосередньо під вершиною.

Щоб вийти на хребет, йдемо далі дорогою вздовж річки Кам'янки. Пройшовши ще 1 км, помічаємо, що долина дещо розширюється, а основна дорога повертає направо на південь, до села Кам'янка. Нам треба йти далі в незміненому напрямку (на південний схід) поганою доріжкою ще майже 1 км, тут повертаємо вліво, в долину потічка, що тече з півночі і спершу його долиною, а потім лівим боком його ярка ідемо ледь помітною стежкою, і лісом піднімаємося на хребет. Після майже години підйому ми повинні вийти на незалісений хребет, яким веде виразна доріжка.

Тут повертаємо направо і після короткого часу приходимо до мети.

Повертатися можна дорогою виходу, або дорогою вздовж хребта Ключа, не спускаючись в долину Кам'янки. В такому випадку, ми будемо йти на захід біля 8 км, часом дещо угору і зійдемо в долину ріки Опір нижче моста на дорогу до села Кам'янка.

Ще один варіант повернення - це сходження від могили УСС (Українські Січові Стрільці) доріжкою на схід, потім на північний схід до села Труханів і звідти через село Тишівницю до Нижнього Синевідська. Цей шлях теж можна використати для виходу на гору Ключ.